Monday, June 22, 2020

Download Books Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1) For Free

Mention Appertaining To Books Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1)

Title:Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1)
Author:Sara Aisha
Book Format:Paperback
Book Edition:First Edition
Pages:Pages: 766 pages
Published:January 2012 by Karya Seni
Categories:Novels
Download Books Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita  #1) For Free
Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1) Paperback | Pages: 766 pages
Rating: 4.08 | 747 Users | 48 Reviews

Explanation Conducive To Books Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1)

Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…”

SIAPA sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan suci yang tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang menggebu dalam hati, mahupun kasih yang membara. Tetapi kerana sikap mementingkan diri seorang manusia bernama Syafiq.

“Janganlah suka sangat kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!!” – Dahlia

“Okeylah, okeylah. Just kidding. Dahlia Darius bukan isteri baru yang saya beli. She’s a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati?” - Aariz Danial

“Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagian yang bernama Dahlia itu… akan aku rampas sekejam mungkin!” – Syafiq

Tatkala persoalan demi persoalan mula timbul di sebalik tulusnya seorang lelaki bernama Aariz Danial, mampukah Dahlia terus teguh berdiri mempertahankan cinta buat suami sendiri? Atau mungkinkah mahligai bahagia mereka rebah menyembah bumi sebelum ianya sempat bermula? Apakah akhirnya Syafiq yang akan tersenyum puas tatkala melihat kehancuran seorang lelaki yang paling dibenci… iaitu abangnya sendiri?

Details Books To Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1)

Original Title: Jodoh itu milik kita ISBN13 9789670246147
Edition Language: Malay
Series: Jodoh Itu Milik Kita #1


Rating Appertaining To Books Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1)
Ratings: 4.08 From 747 Users | 48 Reviews

Critique Appertaining To Books Jodoh itu milik kita (Jodoh Itu Milik Kita #1)
~JIMK - sgt diingati dan istemewa krn pertama kali saya buat review (◡)Dahlia akur menerima jodohnya yg dirancang (arranged marriage). Restu keluarga mengiringi walau antara Dahlia dan Syafiq masing2 tiada punya rasa cinta. Tapi pada hari perkahwinannya , dia ditinggalkan dan pengantin lelakinya bertukar!!. Sekali lagi Dahlia akur menerima dan Aariz Danial sah menjadi suami bidan terjunnya. Hubungan mereka bermula sebagai kawan yg lama kelamaan bertukar rasa. Namun Aariz tidak mahu mengakui apa

This is actually quite good. 63 bab yang terasa cepat je berlalu. Bila tengok ketebalan novel ni, saya seriau je takut the story would be draggy but turns out, its not!

This is actually quite good. 63 bab yang terasa cepat je berlalu. Bila tengok ketebalan novel ni, saya seriau je takut the story would be draggy but turns out, its not!

Dahlia & AarizDahlia: Ditinggalkan bakal suaminya, Syafiq, pada hari pernikahannya. Hanya nota yang ditinggalkan buatnya.. "Buat Dahlia, I'm so sorry. Saya ingat saya boleh meneruskan perkahwinan ini, for the sake of Umi. Tapi saya gagal!! Please forgive me... Syafiq""Bagi seorang perempuan, maruah akan datang sekali aje seumur hidup dia. Tapi bagi lelaki, kau orang buatlah apa-apa pun, orang takkan cakap sepatah pun. Tapi saya... maruah saya dah pun dipijak-pijak oleh Syafiq.""Believe me,

Terbaik. Saya suka watak Aariz dan Dahlia. Awal2 novel memang plot yang sangat lar klise, pengantin lari, then ada orang lain sanggup gantikan sebab nak cover malu. Amboi, senang2 betul lar dapat pengganti. Tapi, plot cerita kemudian tu buat saya tertanya2 apa sebenarnya masalah si Aariz ni? Ada rasa geram gak sebab Aariz ni suka simpan dan buat penilaian sendiri. Cuba terus terang je awal2, kan senang. Apa pun, novel ni mampu buat air mata saya jatuh. Memang terbaik lar Sara Aisha!

Membeli buku ini semasa membaca review yang 'outstanding' dan ura-ura buku ini bakal didramakan. Farid Kamil dan Tiz Zaqyah pelakon-pelakonnya. Lepas episod pertama, rasa tak sabar nak tahu ending. Jadi, terus memandu ke kedai buku lepas kerja.Menghabiskan dalam semalam. Sampai bab 30 dah baca on9. Jadi tinggal separuh buku sajalah kan. Jujur, masa baca sampai bab 30 yang tergantung online, saya amat berharap ingatkan rahsia si Aariz sebenarnya, ex-gengster.(Faham tak otak yang dah diracuni

I skipped a lot of Syafiq's part and the 'saya' 'awak' in the conversation between the H and h is kinda annoying for me. Just because the author is trying to show the comel side of the heroin IMO.Overall, not bad but not that good either.

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.